Bekijk hier uit welk (Arnhems) kunstaanbod je kunt kiezen. Het betreft kunstaanbod waar Rozet goede ervaringen mee heeft van kunstenaars die we kennen. Laat je verrassen en inspireren! Wat past bij jullie school? Met welk thema wordt schoolbreed of per groep gewerkt? Welk kunstaanbod sluit het best aan bij wat je de leerlingen mee wilt meegeven en laten beleven?
Als je via deze website het aanbod aanvraagt, word je om een inlog gevraagd. Dit is dezelfde inlog als die van de ELO Rozet (Elektronische Leeromgeving). Je kunt de activiteiten direct in een jaaragenda zetten en je aanvraag-geschiedenis blijft zichtbaar. De inlog is in het voorjaar 2022 naar de cultuurcoördinator van jouw school gemaild.
Heb je hier vragen over of kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met je adviseur
Zook is een vocaal/drums duo dat veel met elektronische muziek werkt. Nadia Bouamra (vocalist) en Leander Seekings (drummer) hebben elkaar ontmoet tijdens hun studie aan het ArtEZ Conservatorium in September 2021 en onderzoeken samen de wereld van zang, slagwerk en elektronische geluidseffecten.
Kan kunst wel duurzaam zijn? Lessen voor alle groepen binnen het thema duurzaamheid.
Op een speelse wijze kennismaken met spreekwoorden en gezegden!
Een tassenontwerper neemt de leerlingen mee in haar wereld van tassenontwerpen. Waarbij verrassende manieren laten zien dat het soms ook best simpel kan zijn om tot een ontwerp te komen.
In deze lessen ontdekken we waarom de bladeren van kleur veranderen en maken we prachtige kunstwerken van blaadjes.
Reis je mee naar de tijd waar je als acteur niet kon praten en waar greenscreens niet bestonden?
Tijdens een interactieve rondleiding door de paleistuinen en langs de fonteinen voegt de museumdocent hier context aan met behulp van prenten, voorwerpen en verhalen.
Een voorstelling waarin d.m.v. pop-up, schimmenspel, poppenspel, projectie en meer op een kolderieke, verbeeldende manier aandacht wordt besteed aan klimaatverandering.
Hoe kun je zo monteren dat er in je film dingen gebeuren die eigenlijk niet kunnen?
De leerlingen maken vanuit verschillende invalshoeken videoportretten van elkaar en ronden daarmee hun basisschoolperiode af.
In Echt waar? maken de leerlingen kennis met non-fictie: boeken over feiten of bestaande mensen.
Breakdance in een virtuele omgeving. Het is de combinatie van de fysieke en digitale wereld.
Schrijfles van psycholoog en kinderboekenschrijver Marjolein Visser, n.a.v. haar jeugdromandebuut ‘De Verboden Duinen’ (10+), met thema’s als kansongelijkheid en pesten.
Je gaat op avontuur, verandert in een kat, spioneert of breekt wereldrecords… Als je kunt verzinnen, kun je alles!
In deze lessenreeks leren kinderen al spelend kunst creëren met het fenomeen licht en daarmee ook met kleuren, vormen en patronen.
Kinderen van groep 7 en 8 schilderen het landschap van hun eigen woonomgeving. Een project over natuur, erfgoed en creativiteit.