Bekijk hier uit welk (Arnhems) kunstaanbod je kunt kiezen. Het betreft kunstaanbod waar Rozet goede ervaringen mee heeft van kunstenaars die we kennen. Laat je verrassen en inspireren! Wat past bij jullie school? Met welk thema wordt schoolbreed of per groep gewerkt? Welk kunstaanbod sluit het best aan bij wat je de leerlingen mee wilt meegeven en laten beleven?
Als je via deze website het aanbod aanvraagt, word je om een inlog gevraagd. Dit is dezelfde inlog als die van de ELO Rozet (Elektronische Leeromgeving). Je kunt de activiteiten direct in een jaaragenda zetten en je aanvraag-geschiedenis blijft zichtbaar. De inlog is in het voorjaar 2022 naar de cultuurcoördinator van jouw school gemaild.
Heb je hier vragen over of kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met je adviseur
Ga in de paleistuin op zoek naar de beeldtaal van de 17e eeuw en ontwerp jullie eigen klassensymbool.
Schrijfles van psycholoog en kinderboekenschrijver Marjolein Visser, n.a.v. haar jeugdromandebuut ‘De Verboden Duinen’ (10+), met thema’s als kansongelijkheid en pesten.
De erfgoedexpert komt naar school en vertelt de leerlingen precies hoe Karel de Grote met het leenstelsel de baas kon zijn over een groot rijk, waarvan Arnhem onderdeel was.
Wat als een boek een film zou zijn? Hoe zou de film eruit zien? Hoe maak jij je klasgenoten nieuwsgierig om deze film te gaan zien? Aan de hand van een gekozen boek, maken de leerlingen een boektrailer.
Lessenserie over architectuur, met in elke les een maakopdracht. Je gaat op pad naar de binnenstad en bekijkt bijzondere gebouwen.
De Romeinen waren hier! We bezoeken de plek van het Romeinse fort en leren over Romeinse (en Griekse) goden.
De Sinterklaasperiode is een van de meest feestelijke tijden van het jaar voor veel jonge kinderen. Sinterklaas en zijn Pieten zijn terug in de stadskelders in het Arnhemse centrum. De kinderen ontmoeten hier Sinterklaas en kunnen hun Pietendiploma halen.
In twee lessen (een taal- en muziekles) verkennen leerlingen de impact van het vluchten vanuit je eigen omgeving, op zoek naar veiligheid.
Leerlingen gaan aan de slag met stoffen, naald en draad en repareren en veranderen zo hun oude spijkerbroek.
Poppenspelvoorstelling over familie en kleintjes krijgen. Kip Tok krijgt kuikens.
Hoe zwaar is het gewei van een edelhert? Waar komt dit stuifzand eigenlijk vandaan? Wie zijn Anton en Helene Kröller-Müller? Is deze paddenstoel giftig? Hoe komt die boom midden op de hei terecht? Uw leerlingen kunnen met al hun vragen terecht bij onze natuurgidsen. Die weten namelijk heel veel over De Hoge Veluwe: van de geschiedenis van het Park, tot de planten en dieren die er leven.
Procesgericht schijfonderwijs biedt de leerling meer plezier in schrijven omdat er meer ruimte is het op de eigen wijze aan te pakken en zo te ontwikkelen.
Leerlingen gemakkelijk kennis laten maken met dans? Doe het online wanneer het jou uitkomt!
In dit maandprogramma ontdekken de leerlingen van groep 3 en 4 hoe je kunt spelen met letters, woorden en klanken.
Gebaseerd op Simon van der Geests bekroonde boek. Een broer die alles vernielt. Een geheim dat onthuld wordt.
In een fabel zijn dieren als mensen. De één is jaloers, de ander overmoedig; de dieren gebruiken trucjes om hun zin te krijgen. Soms lukt dat en soms ook niet. Welke trucjes heb jij wel eens gebruikt? En wat gebeurde er toen? In het lesproject Fabels duiken we in verhalen met tekst en beeld.