Bekijk hier uit welk (Arnhems) kunstaanbod je kunt kiezen. Het betreft kunstaanbod waar Rozet goede ervaringen mee heeft van kunstenaars die we kennen. Laat je verrassen en inspireren! Wat past bij jullie school? Met welk thema wordt schoolbreed of per groep gewerkt? Welk kunstaanbod sluit het best aan bij wat je de leerlingen mee wilt meegeven en laten beleven?
Heb je vragen over of kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met je adviseur
Dans en maakonderwijs komen samen in het Schaduwlab. Kinderen leren op een leuke en actieve manier over het fenomeen schaduw.
In deze lessenreeks leren kinderen al spelend kunst creëren met het fenomeen licht en daarmee ook met kleuren, vormen en patronen.
‘Bouwen Maar’ is een digitale lessenserie over architectuur, met een koppeling naar rekenen.
Een actieve workshop waarbij leerlingen kennismaken met Bruggen, Architectuur & Constructie en in kleine groepjes “samen” een brug bouwen van snoep & satéprikkers & deze “testen” voor de groep.
Er ontstaan wonderen in deze workshop! Van materialen met reliëf worden stempels gemaakt en afgedrukt.
Een druktechniek waarbij leerlingen met verschillende technieken inkt afdrukken op papier. Ieder gaat met een stapel kunstwerken naar huis!
Kijk en leer over alle verschillende soorten woningen & huizen en ontwerp, teken of bouw je eigen “Droomhuis”
Muziektheater over kwijtraken en reisavonturen van eigenwijze Lijs voor 3+. Passend bij het thema ‘Lekker eigenwijs” en het Kafka jaar.
Een unieke mobiele voorstelling die letterlijk op school bezorgd wordt.
Het Reizende Museum brengt beroemde kunstwerken (zowel 2D als 3D) naar school en laat leerlingen kunst beleven, ontdekken en begrijpen.
Waarom is oranje de kleur van Nederland? Los de puzzel op en ontdek het antwoord.
Ga in de paleistuin op zoek naar de beeldtaal van de 17e eeuw en ontwerp jullie eigen klassensymbool.
Maak kennis met de bewoners van Paleis Het Loo en hun koninklijke levens.
Tijdens een interactieve rondleiding door de paleistuinen en langs de fonteinen voegt de museumdocent hier context aan met behulp van prenten, voorwerpen en verhalen.
Geschiedenis komt tot leven. Met de hele klas een ridderverhaal in stopmotion vertellen.
De leerlingen maken een stripverhaal in 4 à 6 plaatjes met hun knuffel of zichzelf als hoofdfiguur.