Bekijk hier uit welk (Arnhems) kunstaanbod je kunt kiezen. Het betreft kunstaanbod waar Rozet goede ervaringen mee heeft van kunstenaars die we kennen. Laat je verrassen en inspireren! Wat past bij jullie school? Met welk thema wordt schoolbreed of per groep gewerkt? Welk kunstaanbod sluit het best aan bij wat je de leerlingen mee wilt meegeven en laten beleven?
Als je via deze website het aanbod aanvraagt, word je om een inlog gevraagd. Dit is dezelfde inlog als die van de ELO Rozet (Elektronische Leeromgeving). Je kunt de activiteiten direct in een jaaragenda zetten en je aanvraag-geschiedenis blijft zichtbaar. De inlog is in het voorjaar 2022 naar de cultuurcoördinator van jouw school gemaild.
Heb je hier vragen over of kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met je adviseur
Leerlingen ontwerpen met kledingstukken, lappen stof, accessoires en allerhande huis-, tuin- en keukenvoorwerpen verschillende insectenkostuums.
‘Bouwen Maar’ is een digitale lessenserie over architectuur, met een koppeling naar rekenen.
Procesgericht schijfonderwijs biedt de leerling meer plezier in schrijven omdat er meer ruimte is het op de eigen wijze aan te pakken en zo te ontwikkelen.
Geïnspireerd door vormen uit de natuur maken kinderen kennis met architectuur.
Zing, rap of bespeel een instrument akoestisch en laat dit met digitale klanken samenvloeien in een virtuele wereld.
In deze lessenreeks leren kinderen al spelend kunst creëren met het fenomeen licht en daarmee ook met kleuren, vormen en patronen.
Leerlingen gaan aan de slag met stoffen, naald en draad en repareren en veranderen zo hun oude spijkerbroek.
Beweging en geluid vloeien samen tot één geheel! Het is groepsgewijs dj’en met instrumenten die virtueel in de lucht hangen.
Met oude, houten en antieke letters uit de letterbak nieuwe vormen leren ontdekken middels stempelen.
Hoe ziet de stad er over 100 jaar uit? Met de klas bouwen we een reusachtige maquette.
Educatief project over fast fashion en duurzame mode aan de hand van de productie van een spijkerbroek.
In deze interactieve museumles voor in de klas staat het thema ‘zelfportret’ centraal. De les wordt gegeven door een museumdocent van Museum Arnhem.
ILL SKILLS verstaat de kunst van graffiti en neemt leerlingen mee in de wereld van tags en pieces.
Mijn naam is Amber Hyacinth, ik ben 26 jaar en werkzaam als illustrator en autonome kunstenaar.
De herfst is begonnen en egels zijn druk op zoek naar een veilige plek om te overwinteren. Hier komt het HedgeHok project in actie!
Lessenreeks in basistechnieken voor de onderbouw. Knippen en knopen, vouwen en weven worden ingezet bij beeldende opdrachten.