Bekijk hier uit welk (Arnhems) kunstaanbod je kunt kiezen. Het betreft kunstaanbod waar Rozet goede ervaringen mee heeft van kunstenaars die we kennen. Laat je verrassen en inspireren! Wat past bij jullie school? Met welk thema wordt schoolbreed of per groep gewerkt? Welk kunstaanbod sluit het best aan bij wat je de leerlingen mee wilt meegeven en laten beleven?
Als je via deze website het aanbod aanvraagt, word je om een inlog gevraagd. Dit is dezelfde inlog als die van de ELO Rozet (Elektronische Leeromgeving). Je kunt de activiteiten direct in een jaaragenda zetten en je aanvraag-geschiedenis blijft zichtbaar. De inlog is in het voorjaar 2022 naar de cultuurcoördinator van jouw school gemaild.
Heb je hier vragen over of kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met je adviseur
Lessenserie over architectuur, met in elke les een maakopdracht. Je gaat op pad naar de binnenstad en bekijkt bijzondere gebouwen.
Hoe ziet de stad er over 100 jaar uit? Met de klas bouwen we een reusachtige maquette.
Een tassenontwerper neemt de leerlingen mee in haar wereld van tassenontwerpen. Waarbij verrassende manieren laten zien dat het soms ook best simpel kan zijn om tot een ontwerp te komen.
Een stoffig verhaal gaat over het vertellen van allerlei verhalen aan de hand van textiel en de weeftechniek.
‘Bouwen Maar’ is een digitale lessenserie over architectuur, met een koppeling naar rekenen.
Procesgericht schijfonderwijs biedt de leerling meer plezier in schrijven omdat er meer ruimte is het op de eigen wijze aan te pakken en zo te ontwikkelen.
ILL SKILLS verstaat de kunst van graffiti en neemt leerlingen mee in de wereld van tags en pieces.
In deze interactieve museumles voor in de klas staat het thema ‘zelfportret’ centraal. De les wordt gegeven door een museumdocent van Museum Arnhem.
Dans en maakonderwijs komen samen in het Schaduwlab. Kinderen leren op een leuke en actieve manier over het fenomeen schaduw.
In het donker tekenen met licht! Magie!
Lessenreeks in basistechnieken voor de onderbouw. Knippen en knopen, vouwen en weven worden ingezet bij beeldende opdrachten.
Leerlingen gaan aan de slag met stoffen, naald en draad en repareren en veranderen zo hun oude spijkerbroek.
Mijn naam is Amber Hyacinth, ik ben 26 jaar en werkzaam als illustrator en autonome kunstenaar.
In deze les ontdekken de leerlingen de wereld van grafisch vormgeven en augmented reality.
Geïnspireerd door vormen uit de natuur maken kinderen kennis met architectuur.
Zonder verduistering een schaduwhoek maken in je kleuterklas.