Op avontuur in de klas

Shelly gaat samen met de leelringen op zoek naar een avontuurlijk verhaal, die de leerlingen zelf bedenken.

Favoriet
Op avontuur in de klas

Omschrijving

Oeps, Shelly heeft een probleem. Ze heeft geen verhaal en kan er geen bedenken. Maar een schrijver moet toch een verhaal hebben? Dus moet er een verhaal komen.

De leerlingen mogen Shelly meehelpen om een avontuurlijk verhaal te verzinnen.

Wie spelen daarin de hoofdrol, waar laten we het verhaal zich afspelen, wat gebeurd er allemaal in dit verhaal en hoe loopt het af? Dit zijn vragen die de leerlingen gaan beantwoorden.

Als extra workshop kunnen de leerlingen die al kunnen schrijven, een verhaal schrijven aan de hand van de verzamelde gegevens.

Duur: 1 les minimaal.

 

Wat leer je

Leerlingen leren om hun fantasie de vrije loop te laten. Om deze te verwoorden. Om mee te denken met een schrijver. Om samen te werken tijdens het bedenken van een verhaal. Spelenderwijs leren ze welke elementen er nodig zijn om een verhaal te maken.

Leerlingen die al kunnen schrijven, leren een verhaal te schrijven aan de hand van de verzamelde gegevens.

Gegevens

Op aanvraag
Hele schooljaar
Boeken en verhalen
Op school
Groep 1 Groep 2 Groep 3 Groep 4 Groep 5 Speciaal onderwijs
Taal
Aanvragen
Shelly Roso

Shelly is een schrijver die veel ervaring heeft binnen het onderwijs, o.a. met leesbevordering middels b.v. creatief schrijven en vertelling.

Meer informatie

Media