Bekijk hier uit welk (Arnhems) kunstaanbod je kunt kiezen. Het betreft kunstaanbod waar Rozet goede ervaringen mee heeft van kunstenaars die we kennen. Laat je verrassen en inspireren! Wat past bij jullie school? Met welk thema wordt schoolbreed of per groep gewerkt? Welk kunstaanbod sluit het best aan bij wat je de leerlingen mee wilt meegeven en laten beleven?
Als je via deze website het aanbod aanvraagt, word je om een inlog gevraagd. Dit is dezelfde inlog als die van de ELO Rozet (Elektronische Leeromgeving). Je kunt de activiteiten direct in een jaaragenda zetten en je aanvraag-geschiedenis blijft zichtbaar. De inlog is in het voorjaar 2022 naar de cultuurcoördinator van jouw school gemaild.
Heb je hier vragen over of kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met je adviseur
Fotoproject voor de onderbouw over foto’s, fotografie en fotografen. En waarin de leerlingen ook zelf een foto gaan maken.
LichtLetters is een lessenreeks over Taal en Fotografie voor groep 3, 4 en 5.
Tijdens een interactieve rondleiding door de paleistuinen en langs de fonteinen voegt de museumdocent hier context aan met behulp van prenten, voorwerpen en verhalen.
Leer met 3 verschillende groepen 3 verschillende dansstijlen in 1 ochtend.
Hoe zwaar is het gewei van een edelhert? Waar komt dit stuifzand eigenlijk vandaan? Wie zijn Anton en Helene Kröller-Müller? Is deze paddenstoel giftig? Hoe komt die boom midden op de hei terecht? Uw leerlingen kunnen met al hun vragen terecht bij onze natuurgidsen. Die weten namelijk heel veel over De Hoge Veluwe: van de geschiedenis van het Park, tot de planten en dieren die er leven.
Pixelation is een stop-motiontechniek waarbij mensen of voorwerpen geanimeerd worden met magische resultaten tot gevolg.
Hoe leefden de eerste boeren in de prehistorie en hoe zagen hun huizen eruit?
Met laagdrempelige instrumenten en werkvormen samen op onderzoek gaan wat muziek kan zijn en wat het kan betekenen.
Procesgericht schijfonderwijs biedt de leerling meer plezier in schrijven omdat er meer ruimte is het op de eigen wijze aan te pakken en zo te ontwikkelen.
Kan kunst wel duurzaam zijn? Lessen voor alle groepen binnen het thema duurzaamheid.
In deze lessenreeks leren kinderen al spelend kunst creëren met het fenomeen licht en daarmee ook met kleuren, vormen en patronen.
Maak je eigen poëziefilm. Kies een gedicht, analyseer het en zoek de beelden erbij.
In het Waterlab doen de leerlingen proefjes. Op zolder en in het museum spelen ze een spel.
Maak kennis met Paleis Het Loo en zijn vroegere, koninklijke bewoners.
De jongste leerlingen worden spelenderwijs meegenomen in de wondere wereld van het filmmaken.
Maak de tuin watervriendelijk. Leerlingen maken een minituintje, spelen ‘Als het water stijgt’ en bezoeken het museum.