Zoek en vind de klanken in je eigen omgeving en bouw hiermee je eigen muziekstuk.
Je kunt geluiden overal horen en maken. Leerlingen ontdekken (voelen, zien, horen) waar je geluiden kunt vinden en maken in de fysieke ruimte (oriënteren). Eerst is het met de microfoon de ruimte verkennen, daarna leer je verschillende geluiden uit de ruimte te halen. Je leert en ontdekt mogelijkheden om tot verschillende geluidsopnamen te komen.
Wanneer klanken zijn verzameld is het tijd om deze te bewerken. De mogelijkheden van een digitaal audio werkstation worden hierbij ontdekt. Leerlingen leren creatief een klank te gebruiken (onderzoek) en ervaren hoe het geluid en compositie elkaar beïnvloeden. Zij worden meegenomen in het componeren en leren een concept ontwikkelen, creatief met geluid om te gaan en uit te werken (onderzoek).
Alle vaardigheden en creatieve ideeën komen samen in één presentatie/soundscape (uitvoeren). Men ervaart (evalueren) hoe geluid elkaar beïnvloedt en een gevoel of sfeer oproept.
Leerlingen ervaren dat je met geluid uit de eigen fysieke omgeving tot creaties kunt komen.
Leerlingen leren luisteren naar geluid.
Leerlingen leren creatief geluiden te gebruiken en maken.
Leerlingen leren geluiden samen te brengen.
Leerlingen leren samen te werken.
Leerlingen leren keuzes te maken om tot resultaat te komen.
Leerlingen leren geordend te werken.
Leerlingen leren werken met een digitaal audio werkstation.
ILL SKILLS maakt jong en oud al jaren warm voor breakdance/hiphop en de hieraan gerelateerde straatkunsten rap, dj-ing en graffiti.
Meer informatie