Breakdance in een virtuele omgeving. Het is de combinatie van de fysieke en digitale wereld.
Beweging en geluid vloeien samen tot één geheel! Het is samenwerken als groep om muziek te maken, met instrumenten die virtueel in de lucht hangen. Techniek wordt gebruikt om creatief te zijn en jezelf muzikaal uit te drukken door middel van beweging.
Naast het maken van muziek ligt de aandacht ook bij dans. Deelnemers leren een mooie en muzikale composite te maken met hiphop en breakdance.
Leerlingen ontdekken (voelen, zien, horen) waar de instrumenten virtueel zitten en hoe hier geluid mee te maken (oriënteren). Eerst is het aanslaan, daarna leer je het te bespelen. Wanneer instrumenten worden beheerst, is het tijd om samen een muzikale reis te componeren; je gaat creëren (onderzoek).
Het systeem is zo ingericht dat een groep samen geluid kan maken en bespelen. Alle vaardigheden, disciplines en creatieve ideeën komen samen in één interactieve presentatie (uitvoeren). Men ervaart (evalueren) hoe beweging en geluid elkaar beïnvloeden.
• Leerlingen ervaren en ontdekken de creatieve mogelijkheden van de huidige techniek in samenhang met beweging en muziek.
• Leerlingen ontdekken dat digitale, analoge en fysieke technieken goed samengaan.
• Leerlingen ervaren dat je interactief nieuwe vormen van dans en muziek kunt creëren.
• Door traditionele kunstvormen te combineren met virtuele technieken ontdekken leerlingen verrassende expressiemogelijkheden.
• Leerlingen leren fouten te durven maken om oplossingen te ontdekken en nieuwe ideeën te kunnen opdoen.
Virtual Emotions is een product van nu. Het is de combinatie van de fysieke en digitale wereld.
Meer informatie