Bekijk hier uit welk (Arnhems) kunstaanbod je kunt kiezen. Het betreft kunstaanbod waar Rozet goede ervaringen mee heeft van kunstenaars die we kennen. Laat je verrassen en inspireren! Wat past bij jullie school? Met welk thema wordt schoolbreed of per groep gewerkt? Welk kunstaanbod sluit het best aan bij wat je de leerlingen mee wilt meegeven en laten beleven?
Heb je vragen over of kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met je adviseur
In het museum gaan de leerlingen op zoek naar verstopte pinguïns en doen proefjes in het Waterlab.
Ga als pelgrim op reis en leer onderweg over wereldreligies. Welke universele levenslessen neem je mee?
Hoe maak je een spannend FOTO Portret van iemand? In deze workshop ga je zelf die portretfoto’s maken.
Muziektheater voor 3-7 jaar. Vogelsprookje over een koekoek, een uil, een papegaai en een ekster. Thema: vriendschap en anders zijn.
In deze interactieve museumles voor in de klas staat het thema ‘zelfportret’ centraal. De les wordt gegeven door een museumdocent van Museum Arnhem.
Vertoning van de animatiefilm Waar is Anne Frank? met naar wens een inleiding en een nagesprek.
Met dit maandprogramma maak je leerlingen van groep 3 en 4 nieuwsgierig naar boeken en leren ze zelf hun eerste verhalen maken.
ILL SKILLS verstaat de kunst van graffiti en neemt leerlingen mee in de wereld van tags en pieces.
HARTenHAVEcultuureducatie geeft passend bij de excursie naar Fort Meinerswijk verschillende beeldende activiteiten in de klas.
Hoe kan je snel aan de slag met film maken en kijken in de klas? We nemen je team tijdens onze crash course mee in de wereld van filmeducatie en wijzen je de weg naar de mogelijkheden van kant-en-klaar lesaanbod en praktische tools.
Een druktechniek waarbij leerlingen met verschillende technieken inkt afdrukken op papier. Ieder gaat met een stapel kunstwerken naar huis!
Educatief project over fast fashion en duurzame mode aan de hand van de productie van een spijkerbroek.
RAAR! is een rondreizende theatrale installatie. We bouwen een Rariteitenkabinet midden in school, waarin kinderen via muziek, theater en beeldende kunst worden uitgenodigd het gekke, unieke en eigene in zichzelf te ontdekken, te omarmen en te delen.
In deze training ontwerpen leerkrachten en schoolteams hun eigen cultuurproject door middel van speelse en beeldende werkvormen.
In de prehistorie deelden mensen verhalen met elkaar, door te vertellen, muziek te maken en te dansen. De verhalenverteller Albert komt samen met de muzikant Jasper Le Clerq en danser Britt Range in de klas en neemt de leerlingen mee in de wereld van mondelinge vertelkunst.
Impactvol en interactief schrijversbezoek door schrijver en voormalig hulpverlener Marjolein Visser.