Bekijk hier uit welk (Arnhems) kunstaanbod je kunt kiezen. Het betreft kunstaanbod waar Rozet goede ervaringen mee heeft van kunstenaars die we kennen. Laat je verrassen en inspireren! Wat past bij jullie school? Met welk thema wordt schoolbreed of per groep gewerkt? Welk kunstaanbod sluit het best aan bij wat je de leerlingen mee wilt meegeven en laten beleven?
Heb je vragen over of kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met je adviseur
Kunnen jullie niet kiezen uit dans, zang of theater? Mooi! In de workshops musical doen we het gewoon allemaal! Licht uit… spot aan!
Wat spannend! Een mysterieuze koffer vol met films in de klas. Wat zit daar allemaal in?
Een improvisatie theater voorstelling is zeer geschikt voor de bovenbouw. De leerlingen zien hoe de voorstelling ter plekke ontstaat. Dat het niet erg is om het soms niet te weten en dat je lachend kan en mag falen. We kunnen evt. ook improviseren rondom een thema als de school dat wil. Dat is altijd te bespreken.
Mijn naam is Amber Hyacinth, ik ben 26 jaar en werkzaam als illustrator en autonome kunstenaar.
Een gezamenlijke visie vormt de basis voor inspirerend en betekenisvol onderwijs. In deze training ontwikkelen schoolteams een gedeelde visie door middel van interactieve en creatieve methodieken.
Met coaching in de klas werk je effectief aan het verbeteren van de persoonlijke vaardigheden van individuele leerkrachten.
Reis je mee naar de tijd waar je als acteur niet kon praten en waar greenscreens niet bestonden?
Loesje wie kent haar niet? Ze komt uit Arnhem en ze is bekend van haar leuke teksten die je verschillende kanten van een verhaal kunnen laten zien en altijd positief zijn. Loesje komt graag op bezoek op school voor een workshop creatief schrijven met Loesje. Dan schrijven we samen nog meer teksten om de wereld een beetje mooier te maken.
Kan kunst wel duurzaam zijn? Lessen voor alle groepen binnen het thema duurzaamheid.
In Echt waar? maken de leerlingen kennis met non-fictie: boeken over feiten of bestaande mensen.
Een workshopreeks waar het maken, beleven en improviseren van muziek zonder instrumenten centraal staat.
Hoe maak je geschiedenis tastbaar en betekenisvol voor leerlingen? In deze training duiken we in creatieve manieren om erfgoed tot leven te brengen, zodat leerlingen niet alleen leren over het verleden, maar het ook ervaren.
Water levert energie op! In het Watermuseum ontdekken leerlingen dit zelf.
Leer met 3 verschillende groepen 3 verschillende dansstijlen in 1 ochtend.
In deze workshop maken leerlingen hun eigen boektrailer. Hoe maak je een boektrailer die uitnodigt om te lezen? Welke camerastandpunten gebruik je hiervoor? Op welke manier pas je beeld en korte teksten toe in de montage? De filmdocent begeleidt de leerlingen in het proces van filmmaken.
Waar denken de leerlingen aan bij Creatief schrijven en wat willen zij hierin leren? Hun antwoorden hierop is de rode draad van deze lessenreeks.