Maak met elkaar een zwevende stad. Net zoals kunstenaar Marc Chagall, hij hield ook erg van zweven.
In het computerprogramma Pizap kun je digitale collages maken. Alles kan!
Maak een zelfportret met pastelkrijt en kleurpotlood.
In vier lessen plezier beleven aan improviseren en experimenteren. Welke geluiden zijn er te horen in een stad als Amsterdam? Of op een VOC-schip?
Stel je voor: je wordt gevraagd om een nieuwe draaiende of op en neer gaande attractie te bouwen, hoe ziet die er uit? Wat heb je daarvoor nodig?
Elk jaar zijn er in april de Koningsspelen. Om lekker op te warmen vind je in deze lesbrief verschillende dansoefeningen om de dag te starten.
Hoe ervaar je zelf de winter? En hoe doen dieren dat? Ook dans je over licht en donker. De winter in drie lessen dans.
Met behulp van bedden maak je je eigen compositie. Nieuwsgierig? Bekijk de lesbrief.
Spelvormen gebruiken om spreekwoorden en gezegden te verbeelden. Je moet er als de kippen bij zijn!
Spelen met emoties, lichaamshouding en non-verbale communicatie. En wat zou Jabber-talk toch zijn?
Kunstbeschouwing: Wat zie je? Wat betekent dat, denk je? Hoe weet je dat? Enzovoorts.
Smakelijke gezichten bestaat uit vijf lessen. Hoe maak je met fruit en groente een smakelijk gezicht?
Je maakt een libelle m.b.v. verschillende materialen. Resultaat: een klaslokaal met allemaal unieke libellen.
Neem een bak met water (of een emmer, een schaal, een fles of een bekertje) en experimenteer met watergeluiden.
In Pizap maak je een draak of fantasiedier. Je leert zo een digitale collega maken.
Maak een eigen verhaal aan de hand van gegevens uit de verhalenmachine.
In lesbrief 1 staat beschreven wat de twee lessen inhouden. Je gaat primaire kleuren mengen en zo een eigen stukje jungle maken, compleet met dieren.
Lesbrief twee geeft inspiratie en de kleurencirkel.
Twee lessen gebaseerd op het boek ZZZ van Loes Riphagen. In spel zonder woorden.