Ontdek de wereld van macro fotografie: door standpunt, licht en diepte-onscherpte bewust in te zetten neem je foto’s van kleine natuurlijke dingen, die op de foto’s iets anders gaan lijken.
Met behulp van bedden maak je je eigen compositie. Nieuwsgierig? Bekijk de lesbrief.
Voor leerkrachten: inspiratie om aan de slag te gaan met poëzie.
Ee jambo is een lied dat gezongen en begeleidt kan worden met sambaballen en schudeitjes.
Lesbrief 1: Fantasievoertuig à la Hundertwasser. Lesbrief 2: Gedichten en creatief schrijven. Lesbrief 3: Kunstbeschouwing fantasiemachines. Lesbrief 4: Bouwen van een voertuig met ijzerdraad. Lesbrief 5: Prentenboek Mevrouw Hermitage op rolletjes. Lesbrief 6: Werkblad Teken een fiets.
Wat voor machine of apparatengeluiden kun je maken met je stem?
Met behulp van ijzerdraad en verschillende materialen, maak je van een persoonlijke eigenschap, een chromosoompaar.
Kennismaken met poëzie in de klas, een lessenreeks in twee lessen.
Spelen met emoties, lichaamshouding en non-verbale communicatie. En wat zou Jabber-talk toch zijn?
In vijf lessen maak je een stopmotion met als thema Aardse extremen. Ook zijn deze lessen bij elk ander thema toepasbaar.
Jij bepaalt het verhaal door prenten in een volgorde te leggen zoals jij dit wilt. Je vertelt aan elkaar je verhaal.
In deze lessen leer je vloeiend en verstaanbaar te spreken in allerlei situaties toepasbaar (kring, vieringen, spreekbeurt, enz.)
Maak kennis met poëzie. In de lesbrief staan twee lessen.
Wat kan zich allemaal afspelen diep onder de grond? Maak scènes en speel deze uit. Ook komen er allerlei gereedschappen aan materialen aan bod.
Maak een machine die opgebouwd is uit de kinderen. Zij zijn een onderdeel van de machine, compleet met beweging en geluid.
Twee lessen waarin je een wereldburger verbeeldt.
Verschillende theateropdrachten waarin verschillende theatertechnieken worden behandeld. De opdrachten kun je los van elkaar geven, dan zijn het opdrachten van ongeveer 15 minuten.
Een energizer gebruik je om de leerlingen op te warmen en ze te laten focussen.