Hoe beweeg je als fiets? Dat zal een makkie zijn. Maar hoe beweeg je als stuur of wiel of fietsbel? Dat en nog veel meer, kun je allemaal lezen in deze lesbrief.
Je leert wat een mier is en meer over insecten, je leert waarom een stekelbaars stekels heeft en je leert over roofvogels en dan specifiek de buizerd en zijn kromme scherpe snavel en klauwen met scherpe nagels.
Muziek, beeldend en taal die allemaal gaan over geheimen.
Maak met elkaar een zwevende stad. Net zoals kunstenaar Marc Chagall, hij hield ook erg van zweven.
Van bloemzaadje tot een gemengd boeket en alle fases daartussen, verbeeldt in dans.
Spelen met emoties, lichaamshouding en non-verbale communicatie. En wat zou Jabber-talk toch zijn?
Een doorgaande leerlijn theater voor de groepen 1 t/m 8, waarin alle basisprincipes aan bod komen, zoals wie, wat, waar, stemgebruik, mimiek en samenspel.
Je maakt een eigen berg met een eigen naam. Je gebruikt karton, verf, crêpe papier en andere materialen.
Sint krijgt natte haren. Ontwerp een nieuw hoofddeksel voor hem.
Je maakt een eigen klankverhaal met behulp van alledaagse dingen.
Met behulp van bedden maak je je eigen compositie. Nieuwsgierig? Bekijk de lesbrief.
Spelvormen gebruiken om spreekwoorden en gezegden te verbeelden. Je moet er als de kippen bij zijn!
Je maakt een fantasiedier. Ook maak je een beschrijving van je dier. Samen maak je een hele nieuwe dierentuin.
Je maakt een libelle m.b.v. verschillende materialen. Resultaat: een klaslokaal met allemaal unieke libellen.
Je maakt een kijkdoos met als thema Nacht. Lesbrief 1 geeft de inhoud van de les, lesbrieven 2, 3 en 4 zijn waardevolle inspiratie lessen.
In deze les maak je kennis met de basis elementen van theater: wie, wat, waar en de emoties blij, bang, bedroefd en boos.
Maak een eigen verhaal aan de hand van gegevens uit de verhalenmachine.
Op een groot vel papier laat je met houtskool zien wat je oren horen.