Inspiratie bij de bundel Heel de wereld wordt wakker, samengesteld door Jaap Robben.
Met z'n allen ontwerp je een lange weg. Ook maakt iedereen een eigen vervoersmiddel waarmee een geheime boodschap wordt getransporteerd. Uiteindelijk verrijst er een hele nieuwe stad.
Met behulp van ijzerdraad en verschillende materialen, maak je van een persoonlijke eigenschap, een chromosoompaar.
Je maakt de droom van Vosje, een prentenboek van Edward van de Vendel en Marije Tolman.
Maak kennis met poëzie in de klas. Bekijk de lesbrief met daarin twee lessen.
Smakelijke gezichten bestaat uit vijf lessen. Hoe maak je met fruit en groente een smakelijk gezicht?
Hier is een drama voorgevallen! Wat is hier gebeurd? Wie hebben het gedaan? Waarom is het gebeurd? Hoe is het gebeurd? Wat weten anderen ervan?
Je tekent de woorden die voorgelezen worden. Dat begint simpel en snel en wordt steeds moeilijker en ook daar krijg je minder dan een minuut de tijd voor.
In de Pop up Supermarkt liggen allemaal etenswaren gemaakt van klei.
Stopmotion: foto's achter elkaar die samen een filmpje vormen. Met deze lesbrief leer je het programma kennen en kun je stopmotion toepassen.
Maak kennis met poëzie. In de lesbrief staan twee lessen.
Lesbrief 1: Fantasievoertuig à la Hundertwasser. Lesbrief 2: Gedichten en creatief schrijven. Lesbrief 3: Kunstbeschouwing fantasiemachines. Lesbrief 4: Bouwen van een voertuig met ijzerdraad. Lesbrief 5: Prentenboek Mevrouw Hermitage op rolletjes. Lesbrief 6: Werkblad Teken een fiets.
Voor leerkrachten: inspiratie om aan de slag te gaan met poëzie.
Dit onderwerp bestaat uit zes lessen. Je maakt een spel (compleet met doosje en spelregels) of speelgoed van kosteloos materiaal.
Wie kent de Gruffolo niet? In deze les ervaar je alle bewegingen uit het boek en maak je een begin met de Gruffolo-dans.
Verschillende theateropdrachten waarin verschillende theatertechnieken worden behandeld. De opdrachten kun je los van elkaar geven, dan zijn het opdrachten van ongeveer 15 minuten.
Door om de beurt een zin te zeggen, ontstaat er een verhaal. Neem deze op en breng het verhaal tot leven middels spel.
Maak een eigen verhaal aan de hand van gegevens uit de verhalenmachine.