In de klas staat een mand met van alles erin. Elk voorwerp is aanleiding voor een verhaal.
Roddelen kan ook in een vriendschap aan de orde komen. Met theater wordt daar vorm aan gegeven.
In het midden ligt een berg schoenen. Trek er één aan. Van wie zou die schoen kunnen zijn? Wat is dat voor persoon? Waar is de schoen overal geweest?
Maak een zelfportret met pastelkrijt en kleurpotlood.
Een energizer gebruik je om de leerlingen op te warmen en ze te laten focussen.
Kennismaken met poëzie in de klas, een lessenreeks in twee lessen.
Muziek, beeldend en taal die allemaal gaan over geheimen.
Wat kan zich allemaal afspelen diep onder de grond? Maak scènes en speel deze uit. Ook komen er allerlei gereedschappen aan materialen aan bod.
Je tekent de woorden die voorgelezen worden. Dat begint simpel en snel en wordt steeds moeilijker en ook daar krijg je minder dan een minuut de tijd voor.
Verschillende lessen en inspiratie over weer en noodweer.
In lesbrief 1 staat beschreven wat de twee lessen inhouden. Je gaat primaire kleuren mengen en zo een eigen stukje jungle maken, compleet met dieren.
Lesbrief twee geeft inspiratie en de kleurencirkel.
Twee lessen waarin je een wereldburger verbeeldt.
Met behulp van ijzerdraad en verschillende materialen, maak je van een persoonlijke eigenschap, een chromosoompaar.
Ga aan de slag met tableau vivant en maak een levend standbeeld.
Je maakt een eigen klankverhaal met behulp van alledaagse dingen.
Hoe ervaar je zelf de winter? En hoe doen dieren dat? Ook dans je over licht en donker. De winter in drie lessen dans.
In vier kennislessen doe je kennis op over de woestijn, de jungle, sneeuw en ijs en bergen en leer je technieken die je later kunt gebruiken voor het maken van een kijkdoos.
Improviseren met emoties, met materialen, met reacties uit het publiek en met tekst.